13 grudnia 2015

Jak wciagnac malucha w swiateczne przygotowania

Kiedy byłam mała święta były cudne. Magiczne i pełne szczęścia. Juz nigdy nie będzie tak jak kiedyś.

 No własnie, ale czy na pewno?!

Może to dzięki beztrosce, może to te zaskakujące prezenty, może to pyszne potrawy które magicznie pojawiały się na stole, może to te słodycze które dostępne były tylko na Święta. Jedno jest pewne, każdy ma swoje własne wspomnienia związane z tym czasem. Zaczynam wiec wierzyć, ze cala magia Świat jest ściśle związana z byciem dzieckiem. Tak wiec stwórzmy z dziećmi ich własne wyjątkowe Święta. 

PAMIĘTAJMY, ZE JUŻ TERAZ TWORZYMY WSPOMNIENIA NASZYCH DZIECI


Najbardziej utkwiły mi w pamięci pewne elementy, które co rocznie miały miejsce w naszym domu. Tak jak karp pływający u babci w wannie, zbieranie łusek do portfela, zapach znienawidzonego kompotu z suszu, puzzle z bałwanem czy strojenie choinki. Bardzo chciałabym, aby i moje dziecko miało swoje i tylko swoje wyjątkowe wspomnienia.

Ekscytacje przedswiateczna czas zaczac...

Przygotowania zaczynamy już około lata ponieważ mieszkamy daleko rodziny musimy przemyśleć GDZIE będziemy spędzać tegoroczne Święta. W listopadzie zaczynamy od stworzenia orginalnych ręcznie wykonanych kartek świątecznych. 
Kilka przykładów: 



Lub cos z odbiciem stopki



Jeszcze w listopadzie przygotowujemy list do Swietego Mikolaja. Baby S ma 2 latka wiec pisac nie potrafi, ale za to swietnie umie wyszukiwac w katalogach co jej sie podoba.


Nozyczki, troche kleju....I list gotowy.



Po wyslaniu listu. Film od Mikolaja. Bardzo fajny personalizowany. Wklejamy zdjecie dziecka i wybieramy opcje o co ma prosic Mikolaj np.sprzatac swoje zabawki. Wpisujemy imie dziecka ktorym mikolaj zwraca sie do maluszka. Mozna wkleic zdjecie tego co chce dziecko dla potwierdzenia, ze Mikolaj dostal list. Niestety po angielsku.



Link do tego wydarzenia:
https://www.portablenorthpole.com/home/personalize-videos-from-santa/?utm_expid=87714219-24.hV4Jv8-NT_yuRnAKJsQnKg.1&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F

A tu wersja polska:

http://www.listymikolaja.pl/wideo-od-mikolaja.html

Im blizej Swiat tym fajniej wdrazyc sie w ten klimat z filmami. Kilka propozycji dla dzieci i doroslych.

Badz tez prawdziwa historia sw. Mikolaja


W okolicy 1 grudnia, kiedy swiatelka na ulicach juz zawieszone a w oknach sklepowych choinki czas na odkurzenie wszystkich ozdob swiatecznych.

W Polsce nie wyciagalismy choinki tak  wczesnie tutaj jednak chowa sie ja juz na poczatku stycznia wiec chcac sie nia nacieszyc wyciagamy ja odrobine wczesniej.
Co roku najmlodszy w rodzinie zaklada "gwiazde" na szczyt choinki (czy co tam mamy)

 
W 2012...                                                       i w 2014....

a tu 2015....



Mniej wiecej w tym samym czasie przygotowujemy kalendarz adwentowy :)

I wyciagamy nasza swiateczna prase ktora co rok powieksza swoje zasoby :D

6 grudnia wybieramy sie na spotkanie z Mikolajem i po malutki podarunek

Pozniej pakujemy prezenty dla najblizszych (mowie, ze mikolaj ma za duzo roboty i dal nam prezenty zebysmy zapakowali i wyslali poczta dla babc itd.)

Kula sniezna. Do jej wykonania potrzebujemy jedynie pustego sloika, brokatu i jakies figurki badz mala choinke.


Wspolne pieczenie... Nawet jesli to oznacza 5 razy tyle pracy bo...

"mamo chcialam ci tylko odpakowac to jajko"... no coz dzieci ery kinder-niespodzianki....
Ale nie poddajemy sie...


Pamietajmy jednak zawsze o tym co naprawde wazne


Ciag dalszy oczywiscie wkrotce...
A u Was jakie tradycje swiateczne?

18 komentarzy:

  1. U nas tak :)

    http://naszerodzicielstwobliskosci.blogspot.com/2014/01/kalendarz-adwentowy-w-skarpetkach.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no ten kalendarz adwentowy wymiata!!!!!! ja jeszcze nie gotowa w tym temacie :(

      Usuń
  2. o matko jakie cudne kartki!
    bardzo świątecznie u Was! My się dopiero wdrażamy - mamy kalendarz adwentowy i na razie tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zaczynam marynować mięsa, to znaczy, że święta idą :)
    Chłopcy się niecierpliwią, czekają na swoje choinki, pomagają jak mogą w tym czym nie są potrzebni ale przede wszystkim nie mogą się doczekać spotkań z rodziną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o wow a co za miesa tak wczesnie sie marynuje bo ja sie nie znam :P

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. taaaa juz w wiekszosci domow sa. ale tu gdzie mieszkamy szybko sie je chowa w zasadzie odrazu po nowym roku wiec juz stoi zeby sie troche nia nacieszyc :D

      Usuń
  5. Ale Ona ładna! Prawdziwa laleczka :)
    Masz rację, święta mają swoją magię kiedy jesteśmy dziećmi. Potem też są wyjątkowe, ale jednak to już nie to samo. Dlatego warto zadbać, żeby święta naszych dzieci też były takie magiczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny segregator z przydasiami. :)
    Chociaż Oli nie ma jeszcze roku to już w tym roku będzie nam towarzyszył w niektórych przygotowaniach. Za rok zdecydowanie bardziej aktywnie i bardziej świadomie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. My sie wylamujemy i choinke stawiamy bardzo pozno. W zeszlym roku pobilismy wlasny rekord i ubieralismy ja w nocy przed Wigilia. ;) W tym roku jednak chcialabym to zrobic troche wczesniej. I trzymamy ja znacznie dluzej niz "tubylcy", przynajmniej do Trzech Kroli, czasem nawet do konca stycznia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super blog i ten wpis o świętach! Jesteś mega kreatywną mamą!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzieciaki uwielbiają dekorować dom i robić "coś z niczego". Fajnie, że niektóre rzeczy można zrobić samemu a nie koniecznie kupować. I ile z tego radości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna rozrywka dla dzieci :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

bardzo lubimy komentarze! Dodaj swoj....